Вікторина
Вікторина – це різновид змагальної діяльності, що передбачає письмові або усні відповіді на запитання.
Мета – перевірка, закріплення та поглиблення знань дітей.
Види:
- тематична (питання охоплюють одну область знань – спорт, природа, тощо);
- комплексна (питання з різних галузей знань – наприклад „Найрозумніший”).
Переваги вікторини, як форми виховної роботи:
- ігрова форма проведення (наприклад „Поле чудес”, „L G – Еврика”);
- підтримання інтересу до самостійного поглиблення знань завдяки змагальній діяльності;
- поглиблення знань через розширення відповіді чи ілюстрації відповіді ведучим.
Структура вікторини.
- Вступна частина (повідомлення теми вікторини, правил проведення, представлення учасників).
- Основна частина (безпосередньо відповіді на питання) .
- Підсумкова частина (підведення підсумків, нагородження переможців).
Тривалість вікторини – 35-45 хвилин.
Умови ефективності: - темп проведення повинен бути динамічний;
- запитання повинні мати одну конкретну точну відповідь;
- запитання розрізняються за типом складності:
а) загальні;
б) в рамках шкільної програми;
в) підвищеної складності;
- оцінка може бути в межах 3-бальної системи;
- кількість запитань залежить від віку учасників (від 30 да 50 запитань);
- можуть брати участь як команди так і окремі учасники, для молодших школярів оптимальнішими є індивідуальні вікторини;
- хід вікторини можна визначати на табло – екрані змагання, або – фішками правильні відповіді учасників;
- наявність журі не обов’язкова, цю роль може виконувати ведучий. Порядок відповідей (почергово, хто швидше, по вибору ведучого, через 1-2 спроби);
- підводяться підсумки з відзначенням найактивніших учасників, та переможців; нагороди переможцям – призи, грамоти, дипломи, значки та емблеми.
Last modified: Thursday, 18 September 2014, 12:41 PM