Вікторина

Вікторина – це різновид змагальної діяльності, що передбачає письмові або усні відповіді на запитання.

Мета – перевірка, закріплення та поглиблення знань дітей.

Види:

  1. тематична (питання охоплюють одну область знань – спорт, природа, тощо);
  2. комплексна (питання з різних галузей знань – наприклад „Найрозумніший”).

Переваги вікторини, як форми виховної роботи:

  • ігрова форма проведення (наприклад „Поле чудес”, „L G – Еврика”);
  • підтримання інтересу до самостійного поглиблення знань завдяки змагальній діяльності;
  • поглиблення знань через розширення відповіді чи ілюстрації відповіді ведучим.

Структура вікторини.

  1. Вступна частина (повідомлення теми вікторини, правил проведення, представлення учасників).
  2. Основна частина (безпосередньо відповіді на питання) .
  3. Підсумкова частина (підведення підсумків, нагородження переможців).

Тривалість вікторини – 35-45 хвилин.

Умови ефективності:  -  темп проведення  повинен бути динамічний;

-          запитання повинні мати одну конкретну точну відповідь;                                                                                           

-          запитання розрізняються за типом складності:

        а) загальні;

        б) в рамках шкільної програми;

        в) підвищеної складності;

  • оцінка може бути в межах 3-бальної системи; 
  • кількість запитань залежить від віку учасників (від 30 да 50 запитань);  
  • можуть брати участь як команди так і окремі учасники, для молодших школярів оптимальнішими є індивідуальні вікторини;
  • хід вікторини можна визначати на табло – екрані змагання, або – фішками правильні відповіді учасників; 
  • наявність журі не обов’язкова, цю роль може виконувати ведучий. Порядок відповідей (почергово, хто швидше, по вибору ведучого,  через 1-2 спроби);
  • підводяться підсумки з відзначенням найактивніших учасників, та переможців; нагороди переможцям – призи, грамоти, дипломи, значки та емблеми. 
Last modified: Thursday, 18 September 2014, 12:41 PM