Бесіда

Бесіда

Це діалогічна форма виховної роботи з учнями, коли на основі аналізу конкретних фактів та прикладів діти приходять до необхідних висновків.

Мета: дати нові знання, поглибити та узагальнити знання, набуті раніше.

Спираючись на накопичені знання та набутий досвід, учні під керівництвом вчителя вчаться практично та творчо користуватись надбаними знаннями.

Переваги бесіди як форми виховної роботи:

  • атмосфера загальної зацікавленості в одержанні знать;
  •  підсилення уваги учнів засобами діалогу;
  • стимулювання мислення та ініціативи;
  • забезпечення взаємозбагачення знаннями, досвідом;
  • можливість співпраці, взаємодопомоги;
  • контроль засвоєння знань та виправлення помилок;
  • виховання загальнолюдських якостей (чесність, доброта);
  • розвиток пізнавальних процесів (пам’ять, уява, увага..).

 Види бесід:

  1. Пізнавальна (збагачення знаннями про оточуючий світ).
  2. Етична (роз’яснення принципів та норм моралі, культури поведінки).

Структура бесіди як форми виховного заходу:

  1. Вступна частина (визначення теми, з’ясування рівня знань по даній темі, формування інтересу до сприйняття  та засвоєння матеріалу, обґрунтування важливості теми).
  2. Основна частина (розкриття теми, повідомлення та закріплення знань учнів).
  3. Підсумкова частина (закріплення та узагальнення знань, одержаних у ході бесіди, через коротке опитування по викладеному матеріалу. З’ясування: як у майбутньому можна використати отримані знання.).

Тривалість бесіди: 15-30 хв. (залежно від віку дітей).

Умови ефективності:

  • чітке визначення теми бесіди;
  • активізація дітей (загадки, афоризми, прислів’я, музика, наочність, динамічні паузи);
  • продумані питання (ставити відкриті запитання, вміти перефразувати питання, не використовувати незрозумілу термінологію, знати відповіді, не завжди потрібно вимагати повних відповідей, не залишайте питань без відповідей, не кажіть дитині “НІ” – з’ясовуйте, хто думає інакше, за допомогою проблемних запитань досягайте істини);

зовнішній вигляд вчителя, доброзичливий настрій та емоційне мовлення

Last modified: Thursday, 18 September 2014, 12:32 PM