Читання та обговорення дитячих творів, преси

Читання і обговорення – як форма виховної роботи залучає дітей до світу художньої літератури, розвиває духовні потреби.

Мета – зацікавити процесом читання, розвивати прагнення мислити, самостійно шукаючи відповіді в книгах, вміння читати вибірково.

Види:

  1. в 1-2 класах колективне читання (вчитель або окремі учні) з наступним переказом та обговоренням, виготовлення ілюстрацій чи поробок по прочитаним текстам;
  2. в 3-4 класах самостійне читання по рекомендації педагога з наступним обговоренням,  дискусія по проблемам творів.

Структура читання та обговорення:

  1     Вступна частина (знайомство з твором, автором, журналом чи газетою, де надруковано твір, темою, яка розкривається в творі).

2        Основна частина (читання твору, або його переказ з зачитуванням найбільш яскравих уривків, обговорення твору через серію (5-7) відкритих запитань по тексту твору та роздуми дітей над головною думкою твору).

3        Підсумкова частина (висновок по прочитаному, рекомендації нових творів).

4        Умови ефективності:

  • створення емоційно привабливої атмосфери, що сприяє роздумам та відвертості висловлювань;
  • виразне читання (голос, міміка, інтонація);
  • відвертість та переконаність педагога у важливості поданої інформації;
  • терпиме відношення до спроб дітей самостійно передати свої думки і почуття від твору;
  • не слід проводити аналогії між твором та діями учнів;
  • вибирати твори за інтересами дітей;
  • рекомендувати для читання новинки дитячої літератури, дитячих газет та журналів.  

Тривалість читання та обговорення дитячих творів, преси – 25-46 хвилин.

Переваги:

  • дає можливість виявити власну точку зору;
  • вчить самостійно мислити, відстоювати свою позицію;
  • знайомство з дитячими газетами, журналами.   
Last modified: Thursday, 18 September 2014, 12:36 PM