Читання та обговорення дитячих творів, преси
Читання і обговорення – як форма виховної роботи залучає дітей до світу художньої літератури, розвиває духовні потреби.
Мета – зацікавити процесом читання, розвивати прагнення мислити, самостійно шукаючи відповіді в книгах, вміння читати вибірково.
Види:
- в 1-2 класах колективне читання (вчитель або окремі учні) з наступним переказом та обговоренням, виготовлення ілюстрацій чи поробок по прочитаним текстам;
- в 3-4 класах самостійне читання по рекомендації педагога з наступним обговоренням, дискусія по проблемам творів.
Структура читання та обговорення:
1 Вступна частина (знайомство з твором, автором, журналом чи газетою, де надруковано твір, темою, яка розкривається в творі).
2 Основна частина (читання твору, або його переказ з зачитуванням найбільш яскравих уривків, обговорення твору через серію (5-7) відкритих запитань по тексту твору та роздуми дітей над головною думкою твору).
3 Підсумкова частина (висновок по прочитаному, рекомендації нових творів).
4 Умови ефективності:
- створення емоційно привабливої атмосфери, що сприяє роздумам та відвертості висловлювань;
- виразне читання (голос, міміка, інтонація);
- відвертість та переконаність педагога у важливості поданої інформації;
- терпиме відношення до спроб дітей самостійно передати свої думки і почуття від твору;
- не слід проводити аналогії між твором та діями учнів;
- вибирати твори за інтересами дітей;
- рекомендувати для читання новинки дитячої літератури, дитячих газет та журналів.
Тривалість читання та обговорення дитячих творів, преси – 25-46 хвилин.
Переваги:
- дає можливість виявити власну точку зору;
- вчить самостійно мислити, відстоювати свою позицію;
- знайомство з дитячими газетами, журналами.