Конкурс
Конкурс - це форма виховної роботи, що представляє різновид змагальної діяльності.
Мета – перевірити і закріпити практичні уміння та знання дітей.
Види: 1. тематичні (в одному виді діяльності, наприклад конкурс малюнків);
2. комплексні (в 2- 3 видах діяльності, наприклад „Козацькі розваги” , „Конкурс лицарів та прекрасних дам”.
Переваги роботи:
- цікава форма проведення;
- динамічний темп проведення;
- підтримання емоційно-піднесеного настрою завдяки елементам театралізації, музики, сюжетної, ігрової діяльності, дійових осіб – ведучих та учасників;
- можливість широкого використання різних видів діяльності.
Структура конкурсу:
- Вступна частина (повідомлення теми, представлення учасників чи команд, журі, правил поведінки, системи оцінки).
- Основна частина (виконання конкурсних завдань:
а) експромти (виконують одразу без підготовки);
б) завдання, що виконуються в ході конкурсу за певний час (1-5 хвилин);
в) завдання, що готуються заздалегідь (вдома);
- Підсумкова частина (підведення підсумків, нагородження переможців).
Тривалість конкурсу – 40 – 90 хвилин, в залежності від вікової групи дітей.
Умови ефективності:
- Активні учасники ( до 70 осіб, чи команди до 7 осіб) .
- Гарне оформлення (об’ява, зал, сцена).
- Матеріальне забезпечення (атрибути для виконання конкурсних завдань, картки, протоколи для журі).
- Комплектне журі (3-7 осіб).
- Музичний супровід.
- Кмітливий ведучий, що зможе витримати досить швидкий ритм заходу, заохочуючи гравців і вболівальників.
- Емоційні глядачі, з якими проводять в паузах масові ігри, пропонують вставні номери художньої самодіяльності, музику.
- Старанні помічники - ( підготовча команда, що працює в ході конкурсу, не відволікаючи увагу ведучого і учасників).
- Призи для переможців (грамоти, дипломи, сувеніри, солодощі, тощо).
Конкурси знаходять жвавий відгук у дітей, особливо підлітків, однак не слід зловживати перенасиченням планів виховної роботи конкурсами, бо це знижує їх результативність.