Конкурс

Конкурс -  це форма виховної роботи, що представляє різновид змагальної діяльності.

Мета – перевірити і закріпити практичні уміння та знання дітей.

Види: 1. тематичні (в одному виді діяльності, наприклад конкурс малюнків);

           2. комплексні  (в 2- 3 видах діяльності, наприклад „Козацькі розваги” , „Конкурс лицарів та прекрасних дам”.

Переваги роботи:   

  • цікава форма проведення;
  • динамічний темп проведення;
  • підтримання емоційно-піднесеного настрою завдяки елементам театралізації, музики, сюжетної, ігрової діяльності, дійових осіб – ведучих та учасників;
  • можливість широкого використання різних видів діяльності.

Структура конкурсу:

  1. Вступна частина (повідомлення теми, представлення учасників чи команд, журі, правил поведінки, системи оцінки).
  2. Основна частина (виконання конкурсних завдань:

      а) експромти (виконують одразу без підготовки);

 б) завдання, що виконуються в ході конкурсу за певний час (1-5   хвилин);

       в) завдання, що готуються  заздалегідь (вдома);

  1. Підсумкова частина (підведення підсумків, нагородження переможців).

Тривалість конкурсу – 40 – 90 хвилин, в залежності від вікової групи дітей.

Умови ефективності:

  • Активні учасники ( до 70 осіб, чи команди до 7 осіб) .
  • Гарне оформлення  (об’ява, зал, сцена).
  • Матеріальне забезпечення (атрибути для виконання конкурсних завдань, картки, протоколи для журі).
  • Комплектне журі (3-7 осіб).
  • Музичний супровід.
  • Кмітливий ведучий,  що зможе витримати досить швидкий ритм заходу, заохочуючи гравців і вболівальників.
  • Емоційні глядачі, з якими проводять в паузах масові ігри, пропонують вставні номери художньої самодіяльності, музику.
  • Старанні  помічники - ( підготовча команда, що працює в ході конкурсу, не відволікаючи увагу ведучого і учасників).
  • Призи для переможців (грамоти, дипломи, сувеніри, солодощі, тощо).

Конкурси знаходять жвавий відгук у дітей, особливо підлітків, однак не слід зловживати перенасиченням планів виховної роботи конкурсами, бо це знижує їх результативність. 

Last modified: Thursday, 18 September 2014, 12:42 PM