Методичні рекомендації до постановки мети уроку та виховного заходу

Мета уроку та виховного заходу складається з трьох основних компонентів: освітній (пізнавальний), розвиваючий, виховний. При визначенні мети слід звертати увагу на конкретність та методичну грамотність формулювань.

ОСВІТНІЙ (пізнавальній)

Дати поняття ...

Роз’яснити ...

Познайомити учнів з ...

Формувати уміння ... (навички самоконтролю)

Закріпити ... і розкрити знання учнів про ...

Повторити ...

Вчити ... (порівнювати твори, стисло передавати)

Навчати  (писати твори на матеріалі безпосередніх спостережень)

Сформувати у учнів уявлення... (про голосні та приголосні звуки)

Ознайомити ... (з основними органами мови)

 

Розширити уявлення дітей про…

Уточнювати…

Вдосконалювати у учнів ... (вміння навички читання)

Збагатити й узагальнити знання про ...

Систематизувати знання й уявлення учнів про ...

 

РОЗВИВАЮЧИЙ

Розвивати…

-          фонематичний слух та артикуляцію

-          мову дітей, збагачувати її новими словами

-          здібність уважно відноситись до значення слів

-          почуття прекрасного

-          здібність свідомо використовувати ...

-          почуття прекрасного

-          здібність свідомо використовувати ...

-          аналітичні уміння дітей

-          вміння співставляти (наприклад звуки)

-          спостережливість; увагу; фантазію;

-          допитливість; уяву, пам’ять;

-          образне мислення

-          творчі здібності

-          дрібні м’язи пальців рук;

-          естетичний смак;

-          окомір;

-          логічне мислення;

-          просторову уяву;

-          професійні якості майбутнього вчителя;

-          образне уявлення;

-          спостережливість;

-          здатність до порівняння;

-          образне активне сприйняття;

-          вміння аналізувати, співставляти,

порівнювати, вибирати головне;

-          вміння робити власні висновки;

-          графічні навички;

-          кольорове сприйняття;

-          композиційні навички;

-          почуття пропорцій;

-          фантазію, уявлення;

-          нові потреби, зацікавленість;

-          художню свідомість;

-          позитивну емоційну сферу;

-          інтуїцію;

-          симпатію;

-          художньо-образне мислення;

-          відбиткові-оцінюючі здібності;

-          асоціативне уявлення;

-          творчу активність;

-          відчуття кольору;

-          зоровий аналізатор, зорові відчуття;

-          вміння сприймати простір;

-          вміння сприймати час;

-          почуття краси і гармонії;

-          здатність емоційно реагувати на прояви

естетичного в навколишньому світі;

-          вміння підмічати прекрасне у явищах

та усвідомлювати його;

-          потребу в спогляданні минулого;

-          художньо-творчу уяву;

-          асоціативне-творче мислення;

-          художньо-образні якості зорового сприйняття;

-          здатність до емоційно-естетичної оцінки;

-          сенсорні здібності;

-          тактильний аналізатор

-          сприйняття ритму;

-          емоційно-дотикову пам’ять;

-          оперативно-довільну пам’ять;

-          образно-зорову пам’ять;

-          довільно-творчу уяву;

-          репродуктивну уяву;

-          вміння через порівняння встановлювати

схожість та відмінні ознаки, властивості

певних об’єктів;

-          абстрактне мислення;

-          аналітично-синтетичне мислення;

-          художнє мислення;

-          емоційну сферу;

-          вміння переживати почуття радості від

сприйняття творів мистецтва;

-          почуття гуманності;

-          позитивні мотиви навчання;

-          пізнавальні інтереси;

-          почуття упевненості;

-          сенсорну увагу;

-          вольові процеси: прагнення, бажання,

здатність до постановки мети і досягнення;

-          мотиваційні сфери діяльності;

-          вміння чітко висловлюватися;

-          розвивати відчуття прекрасного;

-          формувати думки (висловлювати).


 

Стимулювати вживання ...

Пробуджувати інтерес до ...

 

ВИХОВНИЙ

Виховувати у дітей…

-          любов до рідного краю;

-          любов до домашніх тварин,

бажання доглядати за ними,

допомагати батькам по господарству;

-          звичку дотримуватися режиму дня;

-          бережливе становлення до природи

(до рослинного світу);

-          любов і повагу до матері;

-          інтерес до усної народної творчості;

-          інтерес до книги, бережливе

ставлення до неї;

-          інтерес до художньої творчості;

-          бережливе відношення до

шкільного майна;

-          інтерес до слова, рідної мови;

-          патріотичні почуття;

-          повагу до професії…

-          бережливе ставлення до своїх

особистих речей,

-          доброту, поважливе ставлення,

співчуття до людей;

-          бережливе ставлення до часу,

-          вміння цінувати кожну хвилину;

-          інтерес до давнини.


 

Прищеплювати …

-          бережливе ставлення до підручників;

-          любов до усної народної творчості;

-          інтерес до творчості (О.С.Пушкіна);

-          інтерес до минулого свого народу;

-          інтерес до спортивних ігор (до занять спортом).

 

Якості які можна виховувати…

-            особиста гідність (почуття особистої гідності);

-            правдивість;

-            доброзичливість;

-            чесність;

-            щирість;

-            чуйність;

-            милосердне ставлення до людей, природи;

-            справедливість (почуття справедливості);

-            патріотизм (почуття патріотизму);

-            почуття національної гідності;

-            громадська активність;

-            вірність;

-            повага до старших…

-            відповідальність;

-            гостинність;

-            самоповага;

-            воля (самоконтроль, самодисципліна,

наполегливість, витримка, урівноваженість);

-            мужність;

-            рішучість, стійкість;

-            впевненість у собі;

-            почуття оптимізму;

-            почуття гумору;

-            життєрадісність;

-            бадьорість;

-            терпимість;

-            старанність;

-            ініціативність;

-            працьовитість;

-            організованість;

-            цілеспрямованість;

-            витривалість;

-            самостійність;

-            спостережливість;

-            творча активність;

-            самокритичність;

-            ощадливість;

-            вміння слухати інших;

-            шляхетність у стосунках

з особами іншої статті;

-            дбайливе ставлення до природи,

національних багатств;

-            любов і дбайливе ставлення

до всього живого на Землі;

-            гуманне ставлення до людей;

-            толерантність;

-            акуратність (охайність);

-            дисциплінованість;

-            культуру поведінки;

-            ввічливість;

-            тактовність;

-            шанобливе ставлення до закону,

рідної культури, мови, традицій,

праці, державних і національних символів.


 

Якості які можна формувати…

-            правову свідомість, національну свідомість;

-            формувати естетичні смаки.

         

Last modified: Thursday, 18 September 2014, 1:06 PM