Методичні рекомендації до постановки мети уроку та виховного заходу
Мета уроку та виховного заходу складається з трьох основних компонентів: освітній (пізнавальний), розвиваючий, виховний. При визначенні мети слід звертати увагу на конкретність та методичну грамотність формулювань.
ОСВІТНІЙ (пізнавальній)
Дати поняття ...
Роз’яснити ...
Познайомити учнів з ...
Формувати уміння ... (навички самоконтролю)
Закріпити ... і розкрити знання учнів про ...
Повторити ...
Вчити ... (порівнювати твори, стисло передавати)
Навчати (писати твори на матеріалі безпосередніх спостережень)
Сформувати у учнів уявлення... (про голосні та приголосні звуки)
Ознайомити ... (з основними органами мови)
Розширити уявлення дітей про…
Уточнювати…
Вдосконалювати у учнів ... (вміння навички читання)
Збагатити й узагальнити знання про ...
Систематизувати знання й уявлення учнів про ...
РОЗВИВАЮЧИЙ
Розвивати…
- фонематичний слух та артикуляцію
- мову дітей, збагачувати її новими словами
- здібність уважно відноситись до значення слів
- почуття прекрасного
- здібність свідомо використовувати ...
- почуття прекрасного
- здібність свідомо використовувати ...
- аналітичні уміння дітей
- вміння співставляти (наприклад звуки)
- спостережливість; увагу; фантазію;
- допитливість; уяву, пам’ять;
- образне мислення
- творчі здібності
- дрібні м’язи пальців рук;
- естетичний смак;
- окомір;
- логічне мислення;
- просторову уяву;
- професійні якості майбутнього вчителя;
- образне уявлення;
- спостережливість;
- здатність до порівняння;
- образне активне сприйняття;
- вміння аналізувати, співставляти,
порівнювати, вибирати головне;
- вміння робити власні висновки;
- графічні навички;
- кольорове сприйняття;
- композиційні навички;
- почуття пропорцій;
- фантазію, уявлення;
- нові потреби, зацікавленість;
- художню свідомість;
- позитивну емоційну сферу;
- інтуїцію;
- симпатію;
- художньо-образне мислення;
- відбиткові-оцінюючі здібності;
- асоціативне уявлення;
- творчу активність;
- відчуття кольору;
- зоровий аналізатор, зорові відчуття;
- вміння сприймати простір;
- вміння сприймати час;
- почуття краси і гармонії;
- здатність емоційно реагувати на прояви
естетичного в навколишньому світі;
- вміння підмічати прекрасне у явищах
та усвідомлювати його;
- потребу в спогляданні минулого;
- художньо-творчу уяву;
- асоціативне-творче мислення;
- художньо-образні якості зорового сприйняття;
- здатність до емоційно-естетичної оцінки;
- сенсорні здібності;
- тактильний аналізатор
- сприйняття ритму;
- емоційно-дотикову пам’ять;
- оперативно-довільну пам’ять;
- образно-зорову пам’ять;
- довільно-творчу уяву;
- репродуктивну уяву;
- вміння через порівняння встановлювати
схожість та відмінні ознаки, властивості
певних об’єктів;
- абстрактне мислення;
- аналітично-синтетичне мислення;
- художнє мислення;
- емоційну сферу;
- вміння переживати почуття радості від
сприйняття творів мистецтва;
- почуття гуманності;
- позитивні мотиви навчання;
- пізнавальні інтереси;
- почуття упевненості;
- сенсорну увагу;
- вольові процеси: прагнення, бажання,
здатність до постановки мети і досягнення;
- мотиваційні сфери діяльності;
- вміння чітко висловлюватися;
- розвивати відчуття прекрасного;
- формувати думки (висловлювати).
Стимулювати вживання ...
Пробуджувати інтерес до ...
ВИХОВНИЙ
Виховувати у дітей…
- любов до рідного краю;
- любов до домашніх тварин,
бажання доглядати за ними,
допомагати батькам по господарству;
- звичку дотримуватися режиму дня;
- бережливе становлення до природи
(до рослинного світу);
- любов і повагу до матері;
- інтерес до усної народної творчості;
- інтерес до книги, бережливе
ставлення до неї;
- інтерес до художньої творчості;
- бережливе відношення до
шкільного майна;
- інтерес до слова, рідної мови;
- патріотичні почуття;
- повагу до професії…
- бережливе ставлення до своїх
особистих речей,
- доброту, поважливе ставлення,
співчуття до людей;
- бережливе ставлення до часу,
- вміння цінувати кожну хвилину;
- інтерес до давнини.
Прищеплювати …
- бережливе ставлення до підручників;
- любов до усної народної творчості;
- інтерес до творчості (О.С.Пушкіна);
- інтерес до минулого свого народу;
- інтерес до спортивних ігор (до занять спортом).
Якості які можна виховувати…
- особиста гідність (почуття особистої гідності);
- правдивість;
- доброзичливість;
- чесність;
- щирість;
- чуйність;
- милосердне ставлення до людей, природи;
- справедливість (почуття справедливості);
- патріотизм (почуття патріотизму);
- почуття національної гідності;
- громадська активність;
- вірність;
- повага до старших…
- відповідальність;
- гостинність;
- самоповага;
- воля (самоконтроль, самодисципліна,
наполегливість, витримка, урівноваженість);
- мужність;
- рішучість, стійкість;
- впевненість у собі;
- почуття оптимізму;
- почуття гумору;
- життєрадісність;
- бадьорість;
- терпимість;
- старанність;
- ініціативність;
- працьовитість;
- організованість;
- цілеспрямованість;
- витривалість;
- самостійність;
- спостережливість;
- творча активність;
- самокритичність;
- ощадливість;
- вміння слухати інших;
- шляхетність у стосунках
з особами іншої статті;
- дбайливе ставлення до природи,
національних багатств;
- любов і дбайливе ставлення
до всього живого на Землі;
- гуманне ставлення до людей;
- толерантність;
- акуратність (охайність);
- дисциплінованість;
- культуру поведінки;
- ввічливість;
- тактовність;
- шанобливе ставлення до закону,
рідної культури, мови, традицій,
праці, державних і національних символів.
Якості які можна формувати…
- правову свідомість, національну свідомість;
- формувати естетичні смаки.