ПЕРЕГЛЯД І ОБГОВОРЕННЯ КІНОФІЛЬМІВ

Перегляд кінофільмів – одна з найулюбленіших дітьми форм позакласної роботи. Найбільш поширеною формою роботи є по кіномистецтву є колективний перегляд фільмів з вчителем з послідуючим обговоренням. Завдання педагогічного керівництва при цьому полягає у розборі фільмів для перегляду, підготовці дітей до перегляду, організації обговорення фільмів.

При виборі фільму вчитель повинен пам’ятати, що позитивно виховує не кожний фільм. Іноді гарний фільм, в якому піднімаються недоступні для розуміння молодшого школяра проблеми, може негативно вплинути на дітей. Кінофільми, що рекомендуються молодшим школярам, можна поєднати в слідуючи групи: фільми – казки, фільми про дітей, фільми – екранізації літературних творів і деякі фільми для дорослих, що є доступними розумінню дітей ( історико – революційні, фільми про мистецтво, про видатних людей ).

Вибираючи фільм для перегляду, обов’язково слід враховувати доступність його для даного віку, відповідність його виховним завданням.

Підготовити дітей для колективного перегляду кінокартини допоможе бесіда про неї. Молодші школярі іноді, захоплюючись сюжетом, в силу своєї непідготовленості не схоплюють основної думки фільма, не можуть розібратися, де і коли відбувається дія ( дивляться кіно про громадянську війну, а приймають протікаючи події за фрагменти з Вітчизняної війни, білогвардійців приймають за фашистів і т.д. ( Слід в бесіді пояснити, який час відображено в кінофільмі, якщо фільм поставлений по літературному твору, дати деякі відомості про автора, коротко охарактеризувати його творчість. Так, готовлячись до колективного перегляду фільму « Каштанка «, треба звернути увагу дітей на час, коли відбувається дія.

У бесіді з дітьми перед переглядом кінофільма « Муму « ( по повісті І.О.Тургенева ) рекомендується нагадати про кріпосне право, про безжальне, жорстоке відношення поміщиків до кріпаків, а також розповісти про автора повісті; дати деякі відомості про фільм: хто і коли його створив, хто виконує головні ролі.

Після перегляду фільму слід організувати обговорення його, обмін думками про нього. Загальних рецептів, пригодних для розмови про різні фільми, не існує, до обговорення них треба підходити творчо. Можна, відтворивши в бесіді з дітьми зміст кінокартини, зупинитися більш детально на розборі поведінки, якостей характеру головних героїв, проаналізувати художні якості фільму, звернути увагу дітей на ті прийоми, які використані авторами фільму для більш яскравого розкриття своїх думок. Все це допоможе учням глибше зрозуміти зміст фільму, його ідею художню цінність.

Таке обговорення допоможе учням в подальшому і при самостійному сприйнятті кінокартини.

Last modified: Thursday, 18 September 2014, 1:00 PM