Усний журнал

Це пізнавальна справаогляд, яка містить серію коротких виступів (сторінок) на різні теми навколишнього та внутрішнього колективного життя та дає можливість залучити дітей до різних галузей знань.

Мета: дати нові знання, поглибити та узагальнити знання, набуті раніше.

Усний журнал може проводитись традиційно (тобто – постійно, або змінюватись в залежності від задач виховної роботи або інтересів дітей.).

Переваги усного журналу як форми виховної роботи:

  • можливість використання в класі, в школі;
  • залучення дітей до підготовки (можлива підготовка змісту сторінок по мікрогрупам); 
  • можливість співпраці, взаємодопомоги;
  • розвиток загальнолюдських якостей;
  • розвиток пізнавальних процесів.

Види усних журналів:

1.  Комплексний (кожна сторінка на різні теми).

 2   Тематичний (кожна сторінка – окремі питання однієї теми).

Структура усного журналу як виховного заходу:

  1. Вступна частина (повідомлення назви журналу, формування зацікавленості дітей предметом розмови, обґрунтування важливості теми).
  2. Основна частина (розкриття теми за окремими питаннями – сторінками).
  3. Підсумкова частина (в комплексному журналі – після кожної сторінки підсумок, в тематичному – в кінці).

Тривалість усного журналу: 35-40 хв. (залежно від віку дітей).

Умови ефективності:

  • чітке визначення назви журналу та тематики сторінок;
  • використання різних видів роботи на кожній сторінці (вірші, малюнки, конкурси, ігри, пісні…);
  • для оголошення назви – емблему – обкладинку (малюнок) або музичні фрагменти;
  • чітко продумана система підсумкових запитань та відповідей.

УСНИЙ ЖУРНАЛ (альманах) – пізнавальне діло-огляд, являє собою серію коротких виступів (сторінок) на різні теми навколишнього й внутрішнього життя колективу.

Усний журнал може випускатися систематично (наприклад, раз у два тижні або щомісяця) і епізодично. У другому випадку усний журнал краще називати   альманахом.

Усний журнал дає можливість кожному члену колективу ділитися з товаришами своїми знаннями, враженнями, інтересами; дозволяє в живій, образній формі   знайомити   всіх   з   політичними   подіями,

новинами громадського життя (політична інформація); сприяє рішенню завдань ідейно-політичного, морального, розумового, естетичного виховання в їх  єдності.

Варіанти роботи з усним журналом (альманахом).

1.  Кожний мікроколектив  разом зі своїми старшими друзями випускає по черзі (наприклад, раз у два тижні) номер усного журналу для свого класу, загону.

  1. Кожний старший класний колектив або - краще - старші й молодші класи разом по черзі випускають номер усного журналу для школи.
  2. Класний колектив або декілька класних колективів готують усний альманах (наприклад, до свята) і виступають з ним перед іншими класами (молодшими, паралельними) і поза школою.
  3. Усний альманах випускається зведеним загоном («творчим об'єднанням») аматорів з одного або різних класів - для школи, піонерського табору, для учасників зльоту, для оточуючих людей, наприклад, під час турпоходу, рейду або десанту.

Можливі теми й жанри сторінок (і частин) усного журналу:

«Казкова»;

«Чому?»,  «Що? Де?  Коли?»;

«Новини»;

«Що таке добре й що таке погано?»;

«Сатирична» (з використанням сценок, частівок, жартівної   анкети,   інтерв'ю,  енциклопедії   й  т.п.);

«По  сторінках   дитячих  газет  і  журналів»;

 «Наші мами,  наші  папи,  наші старші друзі»;

«Героїчна» або «Герої й подвиги» (оповідання, вірші,  пісні, спогади й т.п.);

«Наш край» або «На машині часу» (минуле - сьогодення - майбутнє);

«По рідній країні» або «Навколо світу»;

«Дивне - поруч» або «Таємниці природи» (маленькі оповідання про цікаві явища природи з використанням картинок, фотографій, діапозитивів, гербарію й т.д.);

«Чудеса без чудес» або «Наука проти марновірств» (з  використанням  досвідів);

«Увага - цікава  книжка!»;«Спортивна» (наприклад, у вигляді репортажу); «У світі мистецтва» або окремі сторінки: «Поетична», «Музична», «Мальовнича» і т.п.

Поради організаторам.

Назва усного журналу може бути традиційною або мінятися, але в кожному разі вона вибирається спільно, у результаті відкритого або закритого (під девізами) конкурсу на кращу пропозицію між всіма учасниками; якщо усний журнал випускається по черзі декількома авторськими колективами, то кожний може назвати свій журнал по-своєму.

Зміст номера (теми частин, сторінок) обговорюється на загальному зборі-старті учасників; частини або сторінки для підготовки й виступу розподіляються за бажанням, причому бажаючі можуть брати участь, звичайно, і в декількох частинах (сторінках). Кожну частину (сторінку) готовить невелика бригада. На цьому ж зборі вибирається рада справи (редколегія номера), що допомагає бригадам готовити виступи, становить план номера,. придумує обкладинку усного журналу, тобто вступ (з назвою журналу, змістом номера й т.д.) і висновок, наприклад римівку-побажання,  пісню-заклик.

На загальній репетиції створюється обкладинка, у виконанні якої беруть участь всі члени колективу, і показуються підготовлені бригадами сторінки. Потім загальний збір обговорює виступу, дає ради авторам-

виконавцям. Після необхідної доробки   усний журнал (альманах) «виходить у світ». Бажано після кожного виступу з усним журналом проводити короткий загальний збір-«вогник», щоб спільно  робити висновки із власного досвіду.

Назва чергової частини (сторінки) може оголошуватися або всіма учасниками, або провідними (1-2 чоловік), або тією бригадою, що виступає із цією частиною (сторінкою).

Дорослі (педагоги, батьки й т.п.) можуть бути прямими організаторами роботи (очолювати раду справи, редколегію), консультантами при підготовці найбільш відповідальних і складних частин журналу, а також авторами-виконавцями окремих сторінок, підготовлених разом із хлопцями або як сюрприз для них. Помніть, що усний журнал - це загальна творча справа дітей і їхніх старших друзів на користь і радість своєму колективу й іншим людям!

Last modified: Thursday, 18 September 2014, 12:34 PM