Вимоги до студента-практиканта

Практика з позакласної і позашкільної виховної роботи організовується в ІІІ-ІV семестрах у початкових класах, у V семестрі в 5-7 класах  на базі різних типів загальноосвітніх шкіл міста.

Студенти виступають у ролі помічника класовода, помічника вихователя групи продовженого дня, класного керівника.

Мета практики -  сформувати професійні вміння  студентів організовувати і проводити позаурочні форми виховних занять з школярами  молодшого шкільного та старшого  віку.

Завдання практики:

-         ознайомити студентів з умовами, системою та станом позакласної та позашкільної виховної роботи в сучасній загальноосвітній школі;

- ознайомити студентів з характером  і змістом позакласної виховної діяльності, функціональними обов'язками класовода, класного керівника, вихователя ГПД;

- формувати вміння планувати та  проводити позаурочну виховну роботу з класом і окремими учнями;

- формувати вміння діагностувати рівень розвитку дітей молодшого шкільного віку;

- виробляти  прагнення до постійного пошуку найбільш ефективних методів, прийомів, засобів виховання та форм організації позаурочної виховної діяльності;

- формувати інтерес до обраної професії.

У процесі педагогічно практики студенти повинні закріпити знання про:

-         завдання і зміст позакласної та позашкільної  виховної роботи в школі;

-         основні форми позакласної роботи з врахуванням специфіки різного типу шкіл;

-         психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку;

-         методи і прийоми вивчення вікових  та індивідуальних особливостей школярів;

-         систему виховної роботи школи, класовода, класного керівника, вихователя ГПД, секції, гуртка.

Студенти повинні оволодіти уміннями:

-         спостерігати і аналізувати ефективність системи виховної роботи в школі, класі;

-         планувати  позакласну виховну роботу в класі, в ГПД;

-         визначати конкретні пізнавальні, виховні та розвивальні завдання позакласних виховних заходів з врахуванням вікових й індивідуальних особливостей учнів;

-         організувати дитячий колектив на виконання поставлених завдань;

-         проводити різні форми позакласної та позашкільної виховної роботи (колективні та індивідуальні);

-         теоретично обґрунтовано добирати методи, засоби, форми виховної роботи;

-         використовувати найбільш ефективні методи та прийоми виховної роботи з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей;

-         встановлювати педагогічно доцільні стосунки з окремими учнями та колективом;

-         організовувати різні види діяльності з учнями;

-         використовувати методи педагогічних досліджень для вивчення особливостей розвитку особистості  школяра і колективу учнів.

 У процесі практики студенти виконують такі види діяльності:

-         знайомляться з системою, змістом та основними напрямами позакласної виховної роботи школи, класовода, класного керівника, вихователя ГПД, керівника секції, гуртка;

-         знайомляться з навчально-матеріальною базою школи, документацією класовода;  

-         спостерігають за роботою педагогічного колективу, класного керівника, класовода, вихователя ГПД, керівника гуртка або секції;

-         вивчають психолого-педагогічні особливості розвитку учнів;

- надають допомогу педагогам у проведенні навчально-виховної роботи зі
школярами;

-  самостійно розробляють і проводять з учнями окремі форми позакласної виховної роботи (бесіди, вікторини, конкурси, змагання, свята, екскурсії, трудові десанти, операції милосердя, пізнавальні ігри, спортивно-оздоровчу роботу, випуск газет, оформлення позакласних куточків і т.д.);

-         проводять окремі виховні заходи, пов'язані зі специфікою додаткової кваліфікації;

-         беруть участь у підготовці і проведенні загальношкільних справ.

З сьомого тижня розпочинається проведення  залікових і пробних занять студентами.  Орієнтовна тривалість залікового заняття – 30 хвилин. Протягом  семестру кожен студент проводить  одне залікове заняття із запропонованих нижче форм.

Обов’язкові форми проведення залікових занять у ІІІ семестрі:

-         етична бесіда;                                                 - вікторина, конкурс;

-         заочна подорож;                                             - усний журнал;

-         свято;                                                               - спортивне змагання.

 Тривалість пробного заняття не повинна перевищувати 5 хвилин. Діагностика особливостей розвитку учня проводиться індивідуально після основного часу практики. 

Кожен практикант за семестр повинен провести всі нижче зазначені пробні заняття:

-         огляд літератури, періодичної дитячої преси (5′);                       - гра (5′);

-         спостереження в природі (5′);                                                        -  рухівка (2′);

-         ребусник (хвилинка кмітливих) (5′);                                             -  інформація (5′);

-         діагностика (10′).

Загальний час для проведення  залікового і пробних занять протягом одного дня практики в одному класі - 1,25 акдем.  години (60 хв.).  Всі види занять  кожен студент проводить індивідуально.   

Форма контролю

  1. Щоденний поточний контроль за діяльністю студентів-практикантів здійснює методист коледжу. Аналіз виконаної студентами діяльності проводиться в той же день за участю вчителя.  Студентам виставляються за кожен вид роботи оцінки за чотирибальною шкалою в щоденник педагогічної практики. Проходження практики фіксується в журналі педагогічної практики.
  2. Семестрова оцінка у формі заліку.

Звітна документація

1. Щоденник педагогічної практики (додаток 1)

2. Щоденник  спостереження (додаток 2)

3. Інформаційний банк студента (додаток 3)

4. Психолого-педагогічна характеристика учня (додаток 4)

5. Мультимедійна презентація (додаток 6)                                                                                            

Last modified: Saturday, 6 September 2014, 2:53 PM